Nasze włosy - naszewlosy

Temat: "Bezglutenowa"
http://files.vitalia.pl/gfx/diety_bezglutenowa.gif http://files.vitalia.pl/gfx/cecha.gifOdpowiednio zbilansowana http://files.vitalia.pl/gfx/cecha.gifUrozmaicona i smaczna http://files.vitalia.pl/gfx/cecha.gif Nie zawiera glutenu Dieta dla osób z nietolerancją na gluten. Plan żywieniowy przeznaczony jest dla osób nie mogących spożywać produktów zbożowych i innych zawierających gluten, które zastąpiono m.in.: ryżem i kaszą gryczaną, pieczywem bezglutenowym itp. Urozmaicona, pożywna i smaczna dieta bezglutenowa, dzięki której odzyskasz radość jedzenia i energię. Przykładowe potrawy •Śniadanie Sałatka z kurczakiem i cukinią •Drugie śniadanie Surówka z kapusty włoskiej ze świeżym ogórkiem. •Obiad Filety z flądry gotowane na parze. Opinia dietetyka Dieta ta przeznaczona jest dla osób z nietolerancją glutenu. Pozbawiona jest produktów zawierających gluten. Smaczne i różnorodne kompozycje posiłków i potraw.
Źródło: nedds.pl/index.php?showtopic=212131



Temat: Dzieci z listopada 2003r.
Ej dziewczyny, na Pogawędki!! Tam cicho a tu się ładnie rozkręca... Ilonko - wszelkie pokarmy z glutenem można podawać dopiero od 10 miesiąca... Wg serwisu Nestle: "Specjaliści są zdania, że w 10 miesiącu życia błony śluzowe przewodu pokarmowego są już na tyle szczelne, że robią się mniej przepuszczalne dla antygenów pokarmowych. Można zatem w tym okresie zacząć wprowadzać gluten, a więc pieczywo, kaszki zbożowe i mąkę, a także mleko krowie modyfikowane przeznaczone specjalnie dla niemowląt oraz drobno pokrojony lub starty ser żółty."
Źródło: mamo-tato.pl/phpbb3/viewtopic.php?t=5948


Temat: Jaglana dla opornych
Ja jakos nie mam z kasza problemu, chociaz ma rzeczywiscie nieco inny posmak. Moj maz nazwal go stajennym... Najpierw przede wszystkim plucze ja na sitku woda i wrzucam na sucha, rozgrzana ... stalowym najlepiej garnku - nie przypala sie) wrzucam kaszyne - wody musi byc ok 1-1.5 cm wiecej nad kasza. Dorzucam w chlodnie pory roku kawalek swiezego imbiru, przykrywam pokrywka i na ... i gotuje kasze do miekkosci. I tak do skutku. Jak jest juz gotowa a obiadek jest pozniej, to wkladam garnek z kasza pod kolderke i moze tak przetrwac w ciepelku przez ... drozdzowymi (do nabycia w sklepach ze zdrowa). Mniam! Swietne sa golabki z kasza i soczewica w srodku, pasztety z dodatkiem ugotowanej wczesniej kaszy. I jeszcze ciekwostka dla rodzicow niemowlaczkow: ja swojej pierwsze kleiki zbozowe robilam wlasnie z kaszy jaglanej (jest bez glutenu). Mielona w mlynku do kawy prazona wczesniej kasza gotowana na wodzie plus warzywa lub na slodko z miksowanymi suszonymi owocami...
Źródło: wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?t=480


Temat: Szczegolowe tabele wartosci odzywczych
produktow zbozowych - jesli okazaloby sie, ze ktorys ma odpowiednio niska ilosc fenyloalaniny, to pomogloby wzbogacic bardzo uboga diete dziecka.
Źródło: wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?t=3280


Temat: Kasza jaglana
" />Kasza jaglana należy do najbardziej lekkostrawnych produktów zbożowych. Jest wytwarzana z prosa. Kaszę jaglaną mogą jeść osoby uczulone na gluten. Pod względem wartości odżywczej znajduje się na drugim miejscu po ... Kasza jaglana jest bogata w żelazo, a także w krzem, który doskonale wpływa na stan włosów i skóry, wzmacnia zęby i paznokcie. Warto też wiedzieć, że kasza jaglana jest zasadotwórcza.
Źródło: zdrowo.info.pl/forum/viewtopic.php?t=330


Temat: Żywienie maluchów
dziecko ma tendencje do zatwardzeń - we wszelkich pozostałych wypadkach mleczko zbożowe będzie najwłaściwsze. c) Gluten jest kwestią sporną zarówno wśród lekarzy jak i rodziców. Ja jestem zwolenniczką wprowadzania glutenu po 12 mcu życia, ponieważ nie ma jednoznacznych badań wskazujących na to, że wprowadzenie glutenu wcześniej chroni przed celiaklią. Poza tym jest to białko silnie uczulające i trudno strawne - więc po co obciążać nim młodziusieńki układ pokarmowy? Po to, żeby wyłapać wcześnie ewentualną celiaklię? Nie warto! Tak czy siak warto rozszerzyć dietę o gluten zaczynając od płatków owsianych - mają mało glutenu a są genialnym produktem i powinny być jedzone codziennie. Kaszki mannej unikajcie, pszenicy zresztą w ogóle powinno się unikać. Bogactwo kasz umożliwia nam dostarczenie wszelkich mikroelementów. Kasza jaglana nie zawiera glutenu!!!!!!!!!!!...
Źródło: forum.pieluszkarnia.pl/viewtopic.php?t=103


Temat: Kasza jaglana
" />el-ka napisała ">Kasza jaglana należy do najbardziej lekkostrawnych produktów zbożowych. Jest wytwarzana z prosa. Kaszę jaglaną mogą jeść osoby uczulone na gluten. Pod względem wartości odżywczej znajduje się na drugim ... jęczmień) . Kasza jaglana jest bogata w żelazo, a także w krzem, który doskonale wpływa na stan włosów i skóry, wzmacnia zęby i paznokcie. Warto też wiedzieć, że kasza jaglana jest ... Kasza jaglana (proso) w odniesieniu do GenoTypów (zgodnie z poradnikiem Dr Petera J.D'Adamo DIETA GENOTYPOWA (wydanie po ang. 2007, wydanie po polsku w styczniu 2009 kupiłam za niecałe 40zł) dla GenoTypu...
Źródło: zdrowo.info.pl/forum/viewtopic.php?t=330


Temat: Kiedy zaczynać BLW?
zbożowy glutenowy w przecierze jarzynowym lub zupa - przecier jarzynowy z dodatkiem kaszy manny (1 x dziennie, pół łyżeczki, czyli ok. 2-3 g na 100 ml)." BLW - wprowadzanie pierwszych smaków ... konsystencję!) dodatkowo proponujemy dziecku porządnie ugotowany, miękki ryż (biały, brązowy), kaszę jaglaną ew. kaszę manną jeżeli zdecydowaliśmy się wprowadzić gluten. Obok jedzenia proponujemy dziecku wodę do picia. Możemy, ale nie musimy ... Zupa jarzynowa lub przecier jarzynowy z gotowanym mięsem lub rybą (1-2 razy w tygodniu) - bez wywaru - z kleikiem zbożowym glutenowym i z 1/2 żółtka co drugi dzień. Kaszka / kleik zbożowy bezglutenowy lub glutenowy4. Sok owocowy (najlepiej przecierowy) lub przecier owocowy (nie więcej niż 150 g)." BLW - Kontynuujemy poznawanie smaków warzyw, stopniowo dołączamy owoce surowe - jabłko pokrojone w ... możemy dziecku proponować owoce podgotowane/podduszone i zmieszane np. z ryżem, kaszą jaglaną, gryczaną nieprażoną, chrupkami kukurydzianymi, pszennymi jeśli wprowadziliśmy gluten, z domową bułką. Dodatkowo proponujemy dziecku zestawienia takie jakie znalazłyby się ... oraz pod warunkiem braku alergii. Kaszki z torebki - robimy "na sztywno" i zamiast w miseczce podajemy na talerzyku. Dobrym rozwiązaniem jest ugotowanie kaszy jaglanej/mannej itp. Na sztywno i pokrojenie jej...
Źródło: forum.pieluszkarnia.pl/viewtopic.php?t=514


Temat: Żywienie małych dzieci
B (tiaminy, ryboflawiny, pirydoksyny. kwasu pantotenowego). Uzupełnianie ilości tych witamin w organizmie, jak wiadomno, najlepiej służy osobom zestresowanym, podobnie jak magnez bowiem, niezbędne są one dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Kasza ... ziarenka - w łusce). Kasza jaglana jest za to bogatym magazynem składników mineralnych. Zawiera więcej soli mineralnych niż pszenica, żyto, czy jęczmień. Warto tu zwrócić uwagę zwłaszcza na bardzo wysoką zawartość ... występuje w ilości 11—13%. Kasza gryczana bogata jest również w tłuszcz, którego jest 3—3,5%, kasza krakowska zawiera tłuszczu znacznie mniej — około 1,5%. W gryce znajduje się mniej niż w innych przetworach fosforu, siatki, chloru i dlatego też jest produktem o właściwościach bardzo słabo zakwaszających. Kasze gryczane dostarczają dużo witaminy E bo aż 0,5 mg% i ryboflawiny — 0,12 mg%. Kasza krakowska ... bioflawonidów. Gryka nie zawiera glutenu. W medycynie naturalnej stosowana jest do leczenia raka piersi i chorób z nadmiaru cukru i nabiału.
Źródło: wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?t=1318


Temat: mikrofalówka... jak to jest?
np. soi) z produktami zbożowymi ( np. biały ser z makaronem), ziemniakami ani cukrem. Przykłady niewłaściwych zestawień: zboża z mlekiem ( np. zupa mleczna); zboża z soją ; jajka z cukrem...
Źródło: wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?t=1858


Temat: Jakie pierwsze jedzonko dla niemowlaka na piersi?
... kaszke ryzowa (bez dodatkow) i ewentualnie marchew w sloiczku. Pare dni takiego zywienia szkody nie zrobi. Niestety w Polsce owe ryzowe kaszki sa na bazie bialego ryzu. Ciekawostka: w Niemczech na...
Źródło: wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?t=1193


Temat: Schemat żywienia niemowląt
dynia, pietruszka, brokuł, brukselka, kukurydza, fasolka szparagowa, kabaczek, cukinia, patison, burak; owoce - jabłko, dzika róża, czarne jagody; produkty zbożowe - ryż brążowy, kukurydza (kasze, mąki, płatki, bezglutenowe) 7. miesiąc Sugerowana ... wprowadzić stopniowo: kaszka/kleik bezglutenowy [przypis 4] pół żółtka (co drugi dzień, (u alergików po ukończeniu 12 miesięcy) od 7. miesiąca [przypis3] : warzywa - soczewica czerwona i zielona, groszek zielony, kalarepa, ... czereśnie, brzoskwinie, kiwi, winogrona, mango, melon, banan, morele, daktyle, jabłka, gruszki i rodzynki (jeśli dziecko ma już zęby, to może próbować gryźć, jeśli nie, to gotujemy i miksujemy); produkty zbożowe - kasza gryczana biała niepalona, kaszka krakowska, mąka sojowa, kasza jaglana; przyprawy - majeranek, kminek, koperek (suszony), sezam. 9. miesiąc Sugerowana liczba posiłków: 5 posiłków (w tym karmienie piersią) Rodzaj pożywienia/żywność uzupełniająca: ... groch, szpinak i szczaw (jeśli dziecko ma problemy z nerkami, to nie), tofu; owoce - jeżyny, aronia, wiśnie, borówka amerykańska, porzeczki (białe, czerwone, czarne), arbuz; produkty zbożowe - amarantus (mąka, ziarno), ... uzupełniająca: Posiłki uzupełniające - jak w 9. miesiącu oraz: zmiana: obiad z 2 dań - zupka + jarzynka[przypis 5] ; produkty zbożowe - w tym glutenowe - kaszki, kleiki, kasze, bułki, ... - rzepa, cykoria; owoce - figi. od 12. miesiąca [przypis 3] : warzywa - sałata, rzodkiewki, soja; owoce - pomarańcze, mandarynki, grejpfrut, cytryna, limonka; produkty zbożowe - pszenica (mąka, kiełki, ziarno); ... ze zdrowa żywnością) w ilości ok. 1 łyżeczka na jeden posiłek. 3. Oznacza to - od ukończenia danego miesiąca życia. 4. Zaleca się, by wprowadzane produkty zbożowe były wzbogacone w żelazo....
Źródło: wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?t=3600


Temat: Rozszerzanie diety niemowlęcia 6 mies.
nie bialy. Chodzi o pelny ryz ze zdrowej zywnosci (mozna zamowic rowniez przez internet: www.bionica.com.pl - a takze inne fajne rzeczy - morele suszone na sloncu, bio-kasza jaglana itp.) Mozna go ... tak samo jak ryz. Ma ona jednak niewielka zawartosc glutenu, dlatego polecam dopiero ok. 10. m-ca. INNE UWAGI: 1/ Ogolnie nalezy uwazac z fast-foodami dla niemowlat - wszelkiego rodzaju sloiczkami, gotowymi ... podstawa pozywienia, niemniej jednak sa takie sytuacje, kiedy nie ma wyjscia. Jesli dziecku nie wystarcza juz mleko mamy, na wyjazd mozna zabrac gotowa kaszke ryzowa (bez dodatkow) i ewentualnie marchew w sloiczku. Pare dni takiego zywienia szkody nie zrobi. Niestety w Polsce owe ryzowe kaszki sa na bazie bialego ryzu. Ciekawostka: w Niemczech na przyklad w sklepach ze zdrowa zywnoscia mozna kupic...
Źródło: wege.dzieciak.pl/viewtopic.php?t=3435









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed